.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزیر مازني راست می گوید ؛خیلی ها سر کار رفته اند!
وزیر مازني راست می گوید ؛خیلی ها سر کار رفته اند!

تا همين چند روز پيش هيچ چيز معلوم نبود ، وزير كار هم اصرار داشت آمار كساني كه در شش‌ماهه اول امسال شاغل شده‌اند معلوم نيست و حتي استدلال مي‌كرد كه آمارهاي اشتغال از تسهيلات بانكي به دست مي‌آيد كه قابل اعلام نيستند.

اما ناگهان ورق برگشت . . . و وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي يك "عدد رند" اعلام كرد: در شش‌ماهه اول امسال يك ميليون اشتغالزايي داشته‌ايم.

هيچ ترديدي وجود ندارد كه وزير راست مي‌گويد؛ علتش هم دو چيز است:
اول آنكه اسناد اين آمار موجود است و البته اسنادش هم آماري است كه استانداري‌ها داده‌اند.
دومين دليل نيز اين است كه مگر مي‌شود يك وزير حرف خلاف واقع بگويد؟! نمي‌شود كه!

لذا با توجه به اينكه حتماً حتماً در شش‌ماهه اخير يك ميليون شغل ايجاد شده است ، صرفاً جهت خنثي كردن توطئه‌هايي كه برای تضعيف عملكرد دولت دهم صورت مي‌گيرد از آقاي وزير درخواست مي‌شود به چند نكته زير التفات بفرمايند:

۱ـ اقتصاد قوانين خود را دارد. قوانيني كه بر دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي اجباري نيز خود را تحميل مي‌كند و لذا هر چيزي را هم بتوان به زور و اجبار سر به راه كرد، اقتصاد را نمي‌توان.

از اين‌رو بي‌مناسبت نيست آقاي وزير توضيح دهند در كشوري كه رشد اقتصادي آن حول و حوش ۲ درصد است چگونه توانسته‌اند يك ميليون شغل ايجاد كنند!

پاسخ به اين سوال نه‌تنها مشت محكمی به دهان همه منتقدان دولت خواهد بود بلكه اي بسا جايزه نوبل اقتصادي را هم براي آقاي وزير به ارمغان بياورد.

۲ـ طي ماه‌هاي گذشته بيش از آنكه شاهد گشايش كارخانه و مراكز توليدي باشيم، از تعطيلي و ورشكستگي واحدهاي توليدي در سراسر ايران خبردار شده‌ايم در برخي صنف‌ها حتي تعطيلي نیمی از واحدهای تولیدی گزارش شده است. به عنوان مثال آمار اعلام شده از وضعيت گاوداري‌ها و تعطيلي روزافزون آنها كه منجر به ذبح گاوها و بيكاري شاغلان آنجا شده‌ است را بنگريد تا عمق فاجعه مشخص شود.

سوالي كه بعضي‌ها مي‌كنند اين است كه چطور مي‌شود روز‌به‌روز شاهد تعطيلي كارخانه يا كاهش ظرفيت آنان و تعديل مدام نيروها باشيم ولي در همان حال اشتغال زياد هم بشود؟
پرسش ابلهانه‌اي است، نه؟!

۳ـ آقاي وزير كه تا همين سه‌چهار روز اخير مي‌گفت حتي آمار تقريبي هم وجود ندارد و چون بانكي است قابل اعلام هم نيست چطور ناگهان تغيير موضع دادند و آمار دادند!
راز اين دوگانگي هم بعضي انسان‌هاي بد دل را بدجوري مي‌آزارد!

۴ـ عده‌اي مي‌گويند كه اين آمارها غيرواقعي است و عمدتاً يك‌سري اسامي و شماره ملي است كه روي كاغذ ثبت و از استانداري‌ها به تهران ارسال شده است.

البته در اينكه اين مدعيان وابسته به غرب و اسرائيل هستند و در خوش‌بينانه‌ترين حالت بصيرت ندارند شكي نيست ولي براي اينكه روي اين‌ها كم بشود، بد نيست وزارت كار سايتي راه‌اندازي كند و مشخصات و نشاني محل كار شاغلان جديد را به همراه شماره بيمه آنها در آن منتشر نمايد. بالاخره اين يك ميليون نفر كه مانند اجنه نامرئي نيستند و روي همين زمين و جايي در همين مملكت كار مي كنند.

اگر اين شفاف‌سازي صورت بگيرد و به هر كدام از اين يك ميليون نفر مراجعه شود و آنها بگويند " بله ما تا پارسال بيكار بوديم ولي حالا شاغل هستيم، اين هم بيمه‌نامه‌مان" آن وقت ديگر كسي نمي‌تواند آب به آسياب دشمن بريزد و نظام را تضعيف كند!

در پايان از آقاي وزير به دليل تواضعي كه در اعلام اين آمار نشان داده‌اند تقدير و تشكر مي‌شود زيرا طبق برنامه قرار است تا پايان سال دو ميليون و ۵۰۰ هزار شغل ايجاد شود كه از اين رو انتظار مي‌رفت عدد اعلام شده برای نصف سال ، يك ميليون و ۲۵۰ هزار باشد كه آقاي وزير با تواضعي مثال‌زدني، از خير آن ۲۵۰ هزار تا گذشتند تا عددي رند تقديم ملت شود.

به علاوه اگر آمار كساني كه توسط دولت در ماجراهایی نظير سفر خانوادگي به نيويورك، اختلاس، مشایی و بقایی ، خانه‌نشيني و... سر كار گذاشته مي‌شوند محاسبه می شد ، رقم ده‌ها ميليون نفري از افراد سر كار رفته توسط دولت قابل عرضه بود كه باز دوستان فروتني به خرج دادند و به همين يك ميليون ناقابل بسنده كردند./
عصرایران


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 12 مهر 1390
اشتغال طبق تعريف دولت احمدي نژاد و دولت خاتمي متفاوت است .
در دولت خاتمي اگر فردي در هفته 2 روز مشغول به كار بود شاغل محسوب مي شد لذا آمارهاي منتشره از آن دوران بر اين تعريف استوار است.
در دولت احمدي نژاد هر فردي كه در هرفته 1 ساعت مشغول به كار باشد شاغل محسوب مي شود . لذا مقايسه اين دو شاخص از نظر اماري دچار اشكال است زيرا دو تعريف كاملا غير همگن محسوب مي شود.
نكته ديگر اينكه 2/5 ميليون شغل آقايان كه مورد ادعاست ضمن اينكه بر تعريف فوق استوار است بر ايجاد فرصت شغلي جديد در فضاي كسب و كار تكيه ندارد. بلكه از طريق آمار گيري هاي مختلف مشاغل موجود شناسايي و اعلام مي شود . در اين آمارها ورودي ها با شناسايي شاغلين موجود كه از سالها براي خود يا ديگران كار مي كردند محاسبه مي شود و خروجي ها يا اخراج شده ها يا بيكار شده ها در نظر گرفته نمي شود تا سرجمع وبرآيند را اعلام كنند.
مهمتر آنكه براي هر يكصد هزار شغل به 1 درصد رشد اقتصادي نياز داريم بهتر است آقايان اعلام كنند كه در شش ماهه امسال يعني يكميليون شغلمورد ادعا بايد با افزايش 10 درصدي در رشد اقتصادي مواجه باشيم . اين 10 درصد افزايش علاوه بر افزايش رشد مورد ادعا در ساير بخشهاي اقتصادي است.
رشد اختلاس و....را نيز اگر به سرجمع اين اعداد اضافه كنيم باز هم به رشد 10 درصدي نمي رسيم . پس پيدا كنيد پرتقال فروش را

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.